Mind-releasing

Jag satt i sängen o bara kände att jag behövde komma härifrån. Jag behövde komma ut, få frisk luft. Väl ute på min sköna (dock ganska korta) promenad stannade jag till på ett ställe så jag kunde tänka. Jag insåg att jag måste dra ner mig själv från molnen, från himmel... Komma ner till verkligheten. Inte det att jag inte tillåter mig att vara lycklig, absolut inte.. Bara det att ibland får man faktiskt kolla runt omkring sig, även på de dåligare sakerna, trots man bara vill se det underbara och stänga ute det andra.

En annan sak som händer när man är jättelycklig och svävar på moln är att man glömmer bort vissa saker. Eller skjuter upp andra saker tills senare.. Eller faktiskt inte inser något  som egentligen är självklart. Idag var någon sorts dag jag bara fick utlopp för alla känslor. Vet inte riktigt, sånt får man ju ibland..

Men det underligaste var.. När jag väl kände mig redo och klar för att gå hem, när jag hade rensat tankarna, så hade jag ett såå stort behov av att få skriva. Skriva ner mina känslor, tankar, frågor, funderingar, slutsatser, resultat, ALLT. Men så slog det mig, att blogg kommer aldrig fungera. Blogg är inte längre en dagbok på internet. Blogg är något ytligt där man skriver om vad man gjorde idag och vad man har på sig imorgon. Om man slutade tidigt på morgonen eller om man bröt en nagel under idrotten. Blogg idag är inte alls vad min dagbok hade varit.

Och grejen är, att jag kan inte heller göra bloggen så som jag vill. För då hade jag fått vara anonym. Och det tråkiga med att vara anonym är att jag inte kan göra reklam för mig, så om jag hade skrivit en sjukt jäkla bra blogg på det viset JAG vill så kan inte JAG göra reklam för den och får på så vis inte så stor publik som jag hade velat ha.

Men kanske ska man testa, göra en anonym blogg där allt jag känner verkligen kommer ut.

För övrigt vill jag bara säga att ingenting speciellt SPECIELLT har hänt utan jag mår helt underbart.. Ibland får man bara these days..
(Tänkte bara tillägga att jag fortfarande är överlycklig och den jag har att tacka är min underbara pojkvän<3 )

Och för er som störde er på att jag har snott "mr X" från blondinbella får ni gärna tänka om och GÄRNA läsa lite mer skönlitteratur än vad ni verkar ha gjort. Det är inte blondinbella som har kommit på detta smeknamn på något sätt. Författare har använt det i minst 10 år och hon likaväl som jag har "snott" det ifrån någon annan författare, t.ex fick jag det i huvudet från Louise Rennison sen jag läste hennes romaner för några årsedan. PUNKT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0