Fre- älskar barn! :) / mkt plugg?

Åhh hääärliga fredag.. jag är bara såå trött, imorn bitti blire jobba.
Kom just hem från Borås, har hälsat på min kusin Alexandra och hennes små töser. Alex var bara 19 när hon födde matilda. nu är hon nästan och har redan två barn på 3 och 2 år. Är inte de rätt coolt, jag menar, det är inte ofta mammor är så unga nuförtiden.

Förr ville jag alltid också vara en ung mamma. runt 18 tyckte man var normalt att skaffa barn. 18? kiddin me? det är liksom drygt 2 år kvar. Nu tror jag mer att jag kommer  skaffa barn runt 27-31. Det är iof ganska sent, men jag vill vara klar med plugg och arbete först. Resor.. Leva livet utan barn.. Göra saker folk har hindrat sig själva. Jag vet inte.

Men idag åå.. så mysigt, att vara ung och ändå ta hand om två underbara barn. så söta, så härliga. Så blyga till en början och så hängivna att dom blir ledsna när man väl ska gå därifrån. Vill jag fortfarande vara en ung mamma? så klart inte som 19åring.. men kanske runt 22-24 ? 

I veckan har det vart rätt mkt plugg. trodde vi skullle redovisa idag, men vår grupp ligger rätt långt bak i listan, sköönt. har kanske en historialektion kvar före vår tur. känns bra, får vi tid att öva. :)

Dansen imorse blev aldrig av, laila kom inte. hon hadei nte sjukanmält sig eller svarade på telefonen... hmm konstigt. jag bad en lärare öppna salen och vi gick igenom dansen utan henne. eller iaf en del av gruppen. Så fick jag lära ut till några som hade missat också.

magdansen igår var inställd, fasiken... jag som hade längtat så. hoppas hon är frisk tills torsdag!
Nu skall jag strax sova. Och jag längtar efter Ian. helt sjukt, träffades liksom igår eftermiddag. Kan man träffa någon så mycket, aldrig tröttna och ständigt sakna personen så fort man är borta från den? förstår inte. Vadå klara av distansförhållande? skulle inte jag iaf. starkt av de som kan.

Kommentarer
Postat av: Edvard

Du skriver bra och intressant:)

2008-10-23 @ 22:03:09
Postat av: Ericita

åh. synd att jag såg detta nu, måste säga förlåt då för att jag inte har uppdaterat mig, kände att inte ngn uppskattade mitt jobb så varför skriva då?



men ska ta upp bloggen igen, :D

2008-12-20 @ 17:11:18
URL: http://ericita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0