Onsdagens konstiga äventyr!

Och så kommer vi till gårdagen, - kvart i tio cyklade vi iväg ( mamma hde hämtat bakelser + bord o sånt ) men stolarna glömde jag att ge henne! Så dom hängde jag över axeln - lite svårt men det gick!

När vi skulle åka under viadukten vid slätten så fanns där VATTEN. dt hade inte funnits kvällen före! =S Och det hade inte regnat. Vi trodde att dt skulle va max 15 cm och bestämde oss för att cykla igenom det med benen uppdragna. Jag hade liiite för mycket fart och massa vatten sprätte upp på mig. Dock var "pölen" ca 7 meter lång och cyklarna hann stanna innan vi var över! och inte bara det - i mitten av vattnet var det ca 50 cm djupt!! snacka om problem. Vid brist på stabilitet när cyklarna stannade hade vi ju bara ett val - att sätta ner fötterna.

yavisst, båda hade vita skor - fiiiiiint, nej. och BLÖTT. haha. i med skorna i cykelkorgen och trampa vidare! Att stå o sälja i sockar fick nog bara fler människor att bli intresserade - haha!

men problemen var inte slut där. ca 3 km senare - ungefär 150 meter från platsen vi skulle till! (alltså nästan precis framme! ) spricker vår påse som madde hade på styret!!! En papperspåse. Med vårt kassaskrin i botten + massa andra saker. PÅ TULLBRON! ahahaha. så massa mynt åkte ut över hela bron o en hel del andra saker. Jag skrattade så att jag fick tårar. BRA start liksom. Ett samtal till mamma och hon hämtade upp sakerna o vi cyklade vidare till torget. Sedan gick allt mycket mycket bättre! :)

ca 5 timmar senare packade vi ihop och hade tjänat in 850 kr. Men vi var tvugna att dra 300 kr för det som ingredienserna hade kostat ( jag veet - så stört dyrt! ) fast å andra sidan hade vi ju gjort 250 bakverk!
Allt blev inte sålt men lika bra för oss - haha!

Pappa hämtade upp sakerna och vi begav oss ut till affärerna för att skriva kontrakt! Dock var typ alla butikschefer borta just då och vi fick faktiskt bara påskrivet av Victoria of Sweden. Så ännu ett besök till stan med Madde inom kort! Självklart blev det hederslunch även under onsdagen. vår "lunch" - halv fem haha, bestod av kycklingrulle från EnTill som vi köpte med oss hem!

På kvällen följde jag med pappa för att gå på en husvisning. De har redan lagt bud på det. Kanske vi köper det! I hjortsberg btw. Dock är ett utav sovrummen ett rum som man måste gå igenom för att komma till nästa..

Det rummet som jag har gillat längst blev nu poppis bland alla ungdomarna, damnit! jag vill ju haa.. aja får se hur det blir!

image4 - Alla våra bakverk! dock dålig kvalité på bilden!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Väldans händelserik dag hörru, men ni fick in mycket pengar :)

2008-05-15 @ 16:52:17
URL: http://johaannnaak.blogg.se
Postat av: Ericita

Hehe absolut, dt tkr jag verkligen! ^^

2008-05-21 @ 09:16:32
URL: http://ericita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0